Flööt på lördagar

image12
Här i den sydvästra delen av sverige så finns en förmåga att blida nya ord, eller i alla fall så har de många ord som jag aldrig hört förr, eller vad säger du om:

Kiligt [schilit] 
Pöla [pöla]
Bös [bööös] 

Vad tror du att de betyder??(skriv gärna)

Ett annat ord är Flöt [flööt] från början tror jag det betyder typ fett/sörja/flott men i min mans och hans brors vokabulär så har det kommit att stå för allt man stoppar i sig som är onyttigt tex. skräpmat=flöt, chips=flöt, godis=flöt, läsk=flöt. De e ju inte det mysigaste ordet jag hört men huvudsaken är väl att man förstår varandra, eller? 
Själv så har jag bestämt mig för att bara äta flöt på lördagar till att börja med, jag började i onsdags (5/3) och har klarat mig bra än så länge, men igår var det svårt. Vi var på söndagsmiddag hos svärföräldrarna och åt en väldigt god gryta och efter detta serverades självklart kaffe med dopp. Det sjuka är att man är så invand att vissa saker hör ihop men för min del blev det bara kaffe med mjölk. Man får hoppas att  det ger nåt resultat.

(Vill bara tillägga att "the black beauty" som bor hos oss för tillfället, mår alldeles utmärkt, om någon undrar)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att du har en blogg :-) kiligt? hmm, vet inte. Däremot vet jag vad "keligt" betyder, typ tråkigt. Bös betyder smuts ungefär. Det är ett nytt språk det där..

2008-03-10 @ 13:27:24
URL: http://linaseto.blogg.se
Postat av: Jemima

Vad duktig du är! Snart kommer jag till er. :-D

2008-03-10 @ 15:09:23
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: Lisa

Trevlig helg på er!

2008-03-14 @ 14:27:23
Postat av: Den som mojligen undrar;)

Nara jag ar inte det minsta orolig. Ar saker pa att min lilla beauty har det bra hos er.
Kul att du snappat upp dessa borasord, kan for ovrigt tillagga att det dar med floot ar nog nat som broderna teglund lagt in sin alldeles egen tolkning av;) Kram

2008-03-16 @ 16:46:14
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: David T

Flöööt e fett gott...

2008-03-18 @ 19:22:59
URL: http://justanotherday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0